منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
چنانچه آدرس خود را وارد کنید تا محصولات آن منطقه برای شما نمایش داده شوند.

 

هزینه تعمیر موتور پژو 405 ، پارس ، سمند LX

 

امروزه شاهد گران شدن بهای خودروهای موجود در بازار کشورمان هستیم. متعاقبا هزینه‌های تعمیر و نگهداری آنها نیز بالا رفته و همین مسئله به دغدغه خاطر بسیاری از اقشار جامعه تبدیل شده است و مخصوصا هزینه تعمیر موتور خودروهای کم کیفیت داخلی نظیر انواع پژو می تواند یک چالش اساسی برای اقشار مختلف جامعه باشد.

تحریم صنایع خودروسازی ایران، زیان انباشته شرکت‌های خودروسازی، عدم پرداخت به موقع طلب قطعه سازان از سوی شرکت‌های بزرگ داخلی که موجب شده برخی از کارخانجات قطعه سازی با مشکلات عدیده‌ای در روند تولید روبرو شوند و در نتیجه با عرضه محدودتر محصولات آنها در بازار مواجه باشیم و نیز سودجویی برخی از دلالان در این بین، همه و همه از جمله علل منطقی و غیرمنطقی برای گران شدن بهای لوازم یدکی و خدمات مرتبط با خودرو در کشورمان به شمار می‌روند.

هنگامی که موتور خودروی شما از قسمت میل لنگ، یاتاقان‌های ثابت و متحرک، رینگ و پیستون، بلوک سیلندر و… طوری آسیب دیده باشد که برای رفع عیب و تعمیر آن نیاز به پیاده کردن کامل موتور از روی اتاق خودرو و جدا نمودن تک تک اجزای آن از یکدیگر باشdد، در این زمان گفته می‌شود که موتور خودرو به تعمیر اساسی نیاز دارد.

در طی این پروسه معمولا بلوک سیلندر، سرسیلندر و قطعات وابسته نظیر سوپاپ‌ها، یاتاقان‌ها، بغل یاتاقانی و غیره به کارگاه تراشکاری فرستاده می‌شوند تا پس از سنگ خوردن، آب‌بندی و آماده سازی (بر حسب میزان خسارت وارده و دفرمه شدن اجزای مرتبط) به کارگاه مکانیکی بازگردانده شده و استاد مکانیک تمامی اجزای موتور را مجددا مانند روز اول و البته با بسیاری از قطعات نو سرهم بندی نموده و آن را بر روی خودرو جایگذاری نماید.

این نوع تعمیر، همان طور که از نامش پیداست، پرهزینه‌ترین و جامع ترین نوع رفع عیبی است که می‌توان بر روی یک پیشرانه انجام داد.

افرادی که خودرویشان نیاز به تعمیر موتور اساسی پیدا می‌کند، یا به طور مداوم فشار زیادی به پیشرانه وارد آورده‌اند و یا اینکه در نگهداری از خودرو سهل انگاری نموده و مواردی چون چک کردن میزان مایع خنک کننده رادیاتور، کنترل سطح روغن موتور (کمبود روغن مهمترین علت خرابی اساسی موتور است)، عدم تعویض به موقع مایع روانکار (روغن) و فیلتر مربوطه و مواردی از این دست را جدی نگرفته‌اند.

البته این طور نیست که شما بتوانید با رعایت کامل موارد فوق، به طور صد درصد از بروز خرابی کامل موتور و یا همان نیاز به تعمیر اساسی جلوگیری کنید، چراکه به عنوان مثال خرابی ناگهانی پمپ روغن، بروز عیب در فشنگی (سنسور) سطح روغن و در نتیجه عدم ارائه به موقع هشدار به رانندگان در مورد کاهش قابل توجه در میزان روغن موتور، شکستن ناگهانی یکی از قطعات پرتحرک موتور مانند شاتون‌ها (این مورد اصطلاحا در میان مکانیک‌ها به دست در آوردن معروف است) و… همگی می توانند پای خودرویتان را برای تعمیر اساسی به تعمیرگاه باز نمایند.

در اینجا قصد داریم تا هزینه‌های مرتبط با تعمیر اساسی موتور ۱۸۰۰ سی سی پژو 405، ۴ سیلندر، تنفس طبیعی xu7 که در خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵، سمند و پژو پارس به کار گرفته شده است را بررسی نماییم. لطفا جهت آگاهی از میزان هزینه‌های تعمیر اساسی این پیشرانه رایج، به جدول زیر مراجعه نمایید.

 

نام قطعه                                  قیمت (هزار تومان)

بوش و بیستون                             ۱۵۰۰ الی ۲۵۰۰

رینگ بیستون                               ۹۰۰ الی ۱۸۰۰

یاتاقان ثابت و متغیر(دست کامل)           ۷۲۰

میل لنگ                                     1700 الی 2200

بغل یاتاقان                                        140

واشر سر سیلندر                           ۳۰۰ الی ۶۵۰

اویل پمپ                                         ۵۸۰

سوپاپ(دست کامل)                            ۱۲۰۰

لاستیک ساق سوپاپ                          ۱۷۰

واشر درب سوپاپ                               ۴۵

چسب واشر                                        ۹۰

ترموستات                                         ۹۰

اورینگ دوربوش                              ۴۵ الی ۱۰۰

کیت تسمه تایم                                ۶۵۰

سرویس روغن                                   ۴۵۰

اجرت ترشکار                                 ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰

اجرت مکانیک                                ۳ الی ۸ میلیون

لازم به ذکر است که هزینه تعمیر اساسی پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی پژو می‌تواند بر حسب میزان خسارت وارده به میل‌لنگ و بلوک سیلندر، شاتون‌ها، هزینه تراشکاری و … بیشتر و یا کمتر از مقادیر فوق شود اما به طور کلی، در صورتی که پیشرانه xu7 پژو نیاز به تعمیر اساسی پیدا کند، به طور میانگین هزینه‌ای در حدود ۸ تا ۲۰ میلیون تومان را بر جیب مالک خودرو تحمیل خواهد نمود. 

تماس با ما