نحوه تشخیص تسمه تایم اصلی

َنحوه تشخیص تسمه تایم اصلی

در این مطلب روش تشخیص تسمه تایم اصلی را برایتان آورده ایم. تسمه تایم یکی از حساس ترین قطعات و لوازم یدکی خودرو است که در صورت خراب شدن و سایش سریعا باید تعویض شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی پیش روی راننده قرار بگیرد. اما چالش اصلی وقتی پیش می آید که قرار است این محصول را خریداری کنیم. امکان تشخیص تسمه تایم اصلی از نمونه های تقلبی به این سادگی ها نبوده و از جهتی استفاده از نمونه های تقلبی نیز دوباره مشکلات مربوط به خرابی تسمه تایم را محتمل تر خواهند نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین تسمه تایم های موجود در بازار و راه های تشخیص کیفیت اصلی آن ها همراه ما باشید.

چرا استفاده و تشخیص تسمه تایم اصلی مهم است؟

1- طول عمر بیشتری برای کاربر ایجاد می نماید.
2- کیفیت استفاده از خودرو بیشتر شده و کمتر دستخوش خطرات در حین رانندگی می شود.
از این جهت استفاده از لوازم یدکی استاندارد و اصلی نه فقط مهم بلکه ضروری است. بد عمل کردن دور موتور، از بین رفتن دندانه ها، پاره شدن ناگهانی تسمه تایم، مشکلات استارت و حرکت و دود کردن بیش از حد اگزوز از جمله مشکلات و ایراداتی هستند که استفاده از تسمه تایم تقلبی برای خودرو شما به دنبال خواهد داشت.

7 تکنیک و روش تشخیص تسمه تایم اصلی از تقلبی

1- ارائه گارانتی یک از نشانه های قابل اعتماد بودن محصول مورد نظر است اما همیشه نه!

یکی از مشخصات تسمه تایم ها ارائه گارانتی و بیمه نامه همراه آن است. دقت کنید که با توجه به حساسیت بالای این قطعه در خودرو، انتخاب اشتباه آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. از این رو گارانتی و بیمه نامه اهمیت زیادی دارند. البته شایان ذکر است که نداشتن بیمه نامه و گارانتی به معنی صد در صد تقلبی بودن آن نیست و داشتن بیمه نامه و گارانتی نیز تضمین کننده صد در صدی اورجینال بودن تسمه تایم نیست. اما بودن آن می تواند مزیت بزرگی برای خریدار باشد.

2- تسمه تایم را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید

یکی از راه های فرار از دست محصولات تقبلی تسمه تایم خرید این محصول از فروشگاه های معتبر و البته تخصصی است. فروشگاه هایی که به صورت تخصصی روی فروش این محصول کار می کنند، می توانند تا حد زیادی تضمین کننده اصلی بودن آن باشند.

3- از خرید محصولات فله ای در بازار خودداری کنید

یکی از اشتباهات برخی از کاربران خرید تسمه تایم های فله ای است. دقت کنید که این تسمه تایم ها معمولا ساخت کشور چین بوده و به هیچ وجه کیفیت لازم را برای استفاده در خودرو ندارند.

4- کیفیت ظاهری خود محصول و تاریخ درج شده روی آن را چک کنید

همچنین لازم است تا کیفیت ظاهری خود محصول و تاریخ درج شده روی آن را نیز چک کنید. محصولات اورجینال و اصلی کیفیت ظاهری مناسبی داشته و از این نظر می توانند به چشم مشخص باشند.

5- بسته بندی محصول

به خاطر داشته باشید که محصولات اورجینال و اصلی دارای بسته بندی شیک و با کیفیتی هستند. مخدوش بودن بسته بندی و داشتن ظاهری نامناسب می تواند از دلایل بد بودن این محصول باشد که باید به آن دقت کنید.

6- 4 لایه تسمه تایم را بررسی کنید

دقت کنید که تسمه تایم های اصلی از 4 لایه تشکیل شده اند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. جدای از کیفیتی که این لایه ها دارند، شما باید بتوانید با نگاه از بغل این 4 لایه را در تسمه تایم خود تشخیص دهید. البته در برخی از مدل ها این 4 لایه به قابل تشخیص نیستند. بایستی دقت کنید که یا لایه ها نباید در هیچ جای تسمه تایم شما مشخص باشند و یا باید در اکثر قسمت های آن امکان تشخیص این 4 لایه وجود داشته باشد. لایه داخلی تسمه تایم در برخی مواقع به عنوان نخ آن شناخته می شود. دقت کنید که معلوم بودن و یا نبودن نخ به صورت حتم نمی تواند نشانه اصلی بودن آن باشد.

7- مشخصات تسمه تایم های خوب را بدانید

تسمه تایم ها از 4 لایه تشکیل شده اند که لایه بیرونی از یک نوع پارچه خاص مقاوم در برابر سایش تولید شده است. لایه های درونی از الیاف شیشه تشکیل شده اند. لایه های داخلی هم در برابر گرما و کشش طولی و پارگی کاملا مقاوم هستند. همچنین فاصله استاندارد دندانه ها در تسمه تایم ها نیز از مشخصات این محصول است. شناخت ویژگی های تسمه تایم این امکان را برای کاربر فراهم می آورد تا نگاه تیزبینانه تری نسبت به این محصول داشته باشد.

بهترین برند تسمه در بازار کدام است ؟

کیفیت تسمه یک بحث است و نحوه نصب توسط مکانیک یک بحث دیگر ، شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که بهترین برند تسمه در بازار کدام است ؟

درپاسخ به این سوال باید گفت که تمامی برندهای اصلی در بازار به شرط اصلی بودن از نظر کیفیت مورد تائید هستند اما در بین تعمیرکاران گاهی یک برند جا میافتد و آن را بیشتر توصیه می کنند اما مسئله ای که هست این است که تسمه یک طرف ماجرا است و نحوه نصب تسمه بسیار اهمیت دارد ، تعمیرکاران ماهر قبل از تعویض تسمه باید تمامی قطعات مرتبط با تسمه را به خوبی تمیزکرده و از روغن پاک کنند .

نحوه نصب تسمه

یکی دیگر از مسائل مهم در کارکرد و عمر بالای تسمه ، نحوه نصب تسمه توسط مکانیک می باشد .

تعویض و نصب تسمه در خودرو یک کار تخصصی و حساس می باشد و باید توسط مکانیک مجرب صورت بگیرد ، این مسئله نیز باید

مورد توجه قراربگیرد که قطعات مرتبط به تسمه نیز باید هنگام تعویض تسمه بررسی و تمیز شوند و در صورتی که کوچکترین عیبی دارند تعویض شوند